Začni správně hubnout 1. díl: Nahraď špatné potraviny zdravější variantou!

30. ledna 2016 v 10:24 | posted by: Lucy |  Začni správně hubnout
Chystáš se zhubnout, ale nevíš jak na to? Zkus se inspirovat mými radami, jak se mně osobně podařilo výrazně zredukovat váhu! Žádné šílené diety, pouze pozměněný jídelníček a pravidelná strava. V tomto seriálu s názvem Začni správně hubnout, si postupně poradíme pár jednoduchých fíglů, které určitě zaberou!

1. ZAMYSLI SE, CO PIJEŠ!

V prvním kroku se každá zkusme zamyslet, co pijeme. Pitný režim je jeden z nejhlavnějším faktorů, který hodně pomůže na samém začátku. Příjem tekutin je totiž každý den bezesporu důležitý pro vylučování odpadních látek z organismu. Já osobně jsem na pití přes den vždy zapomínala. Máš to taky tak? Je to sice úplně normální, ale špatné. Doporučuji tedy zvýšit příjem tekutin a vypít minimálně (!) celou flašku denně. Čeho? Milovala jsem colu. Milovala jsem sladké ochucené minerálky. NE! Srovnejte si v hlavě, co vše za den vypijete. Jsou to energeťáky? Pryč s nima! Jedině a jedině vodu! Jakou? Neperlivou a bez příchutě! Jedině tato voda nejlépe pročistí organismus a škodlivé látky se nám nebudou zadržovat v těle.
Ovšem, pokud máte odpor k neperlivé čisté vodě, jako jsem měla vždy já, doporučuji začít s jemně perlivou, ale pozor: bez příchutí! Postupně potom přecházejte na čistou vodu! Dalším skvělým tipem jsou i čaje, které rozhodně pomohou k vyloučená špatných látek z těla.


2. CO VLASTNĚ JÍŠ? NEJSOU TO PRÁZDNÉ KALORIE?

Jeden z nejzávažnějších problémů populace dnešní doby jsou prázdné kalorie. Do této kategorie patří potraviny, které sice mají vysokou energetickou hodnotu, ale velmi malou výživnou hodnotu. Spousta lidí si myslí, že pouze méně jíst a různé diety rozhodně zaberou! Ale není to pravda. Takovou dietou si můžeme spíše uškodit než abychom zdravě zhubly. Prázdné kalorie jsou obsaženy většinou tam, kde je bílý cukr. Ale upřímně...dnes se cukr nachází úplně všude. Největší hrozbou jsou ale koláče, sušenky, dezerty, zmrzlina, ale i výše uvedené slazené minerálky a podobně. Dalším příkladem jsou různé fast foody, které dnes najdeme na každém rohu. I ty pro nás a především děti představují velké riziko obezity. Je pravdou, že tělo cukr sice potřebuje, ale pouze malé množství. A to je důležité si uvědomit.

3. SLADÍŠ? PROSTĚ PŘESTAŇ NEBO NAHRAĎ CUKR ZDRAVĚJŠÍ VARIANTOU!

Největší noční můrou pro mě bylo vynechat slazení čaje a kávy! Vrchovatá lžička cukru do čaje pro mě vždy byla samozřejmostí. Ale po mém rozhodnutí přeorganizovat jídelníček bylo součástí také přestat sladit. Ze začátku jsem nemohla čaj ani dopít, ale postupem času mi cukr přestal chybět a teď...když se napiju něčeho sladkého nebo oslazeného čaje - nechutná mi to! Pokud ale vážně nemáte na to, abyste vypili neslazený čaj, nahraďte cukr medem, stévií nebo různými přírodními sladidly. Existuje jich spousta. (JIŽ BRZY PŘIPRAVUJI ČLÁNEK)

4. A CO KONZUMACE OVOCE A ZELENINY?

Na pravou míru uvedu, že před pár lety jsem neměla dostatečný příjem ovoce a zeleniny. Snažila jsem se tedy mezery mezi jednotlivými jídly vyplnit např. jablkem, banánem, mandarinkou či pomerančem...ale pozor! I ovoce obsahuje poměrně dost sacharidů. Takže s množstvím to zase tak úplně nepřehánějte. Mimo jiné ovoce já osobně vždy konzumuji pouze do odpolední 15:00 hod. Po 15. hodině již konzumuji pouze zeleninu, protože tu můžete naprosto kdykoli.
Nejlepší je tedy držet se pravidla, že dopoledne ovoce, odpoledne zeleninu.

5. POZOR NA BÍLÉ PEČIVO

Pokud ve velkém množství konzumujete rohlíky, housky, vánočky či sladké pečivo, určitě je důležité zvyknout si zvýšit příjem spíše tmavého pečiva. ALE POZOR! Většina tmavého pečiva, které se nám zdá být správné, je pouze obarvená mouka. Je důležité číst složení jednotlivého pečiva na o
balech. Také poznáte kvalitu dle ceny. Tmavý chléb je výrazně dražší.

6. NEDOKÁŽEŠ SI ZAKÁZAT TVÉ OBLÍBENÉ DORTÍKY? NEMUSÍŠ.

Existují totiž i zdravější varianty, díky kterým můžete udělat nebo upéct výborný zákusek, buchtu, dezert nebo dort. I NA TOTO TÉMA PŘIPRAVUJI ČLÁNEK, kde vám napíšu různé rady a tipy. Ať už se jedná o dorty nepečené nebo pečené, určitě si jednoznačně pochutnáte. Stačí na to jen nápad - "uplácat" už nějaký dortík dokážeme všechny ;-)
Co se dá do takové pochoutky použít?
Nejčastěji používám datle, fíky, rozinky, různá semínka, med, ovoce, rozdrcené BeBe sušenky a oříšky.

VÍCE V DALŠÍM DÍLE TOHOTO ČLÁNKU NA POKRAČOVÁNÍ.

Pokud mi chcete napsat, co např. ještě konzumujete a rádi byste si ode mě nechali poradit, pište do komentářů.Usmívající se
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 extras-diary extras-diary | E-mail | Web | 31. ledna 2016 v 19:35 | Reagovat

Největší problém pro mě asi představuje bílé pečivo, ale taky ty slazené nápoje, i když bez těch bych se snad obešla. Ale nejsem si jistá, jestli bych se dokázala vzdát rohlíků :/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama